niedziela, 12 września 2010

Wiatrówka- walka o kilka gram.

Cześć.
Jakiś czas temu, znów w lumpie, znalazłem wiatrówkę firmy Craft. Kosztowała mnie 16zł. Wziąłem bez wahania. Okazało się, że świetnie chroni przed wiatrem, przed deszczem nie ale to nie ważne ponieważ i taka mam lekką kurtkę przeciwdeszczową. Co ważne dla mnie, wiatrówka ta charakteryzuje się świetną oddychalnością. Po wstępnych testach wydolności materiału rzuciłem zakup na wagę. Na wyświetlaczy pokazało się straszne 340g!
-----------------------------------------------------------------------
Hello!
Some days ago, again in sacond-hand shop, I have found a windshirt from Craft. It was 16zł. I bought it without thinking. It turned out that, it is extremly windproof and also wil protect me from "shower". It isn't waterproof but it doesn't matter, I have a light rain jacket. What is important for me, a winshirt is extremly breathable. After first tests I scaled it. The screen showed a terrible 340grams!



O 100 gram za dużo jak na wiatrówkę. Postanowiłem coś z tym zrobić. Pierwsze co poszło pod nożyczki to podszewka z siatki. Podszewki w kurtach są po to by chronić membranę przed wytarciem. W mojej wiatrówce brak jest jakiejkolwiek membrany więc i podszewka jest zbędna. Po wypruciu i odcięciu kilku kawałków zbędnego materiału waga pokazała już milsze dla oka 245g.
-----------------------------------------------------------------------
Ir is 100grams more than normal windshirt. I decided to to something with it. Firstly I took scisors ans cut out a mesh liner. Becouse in this jacket there is no membrane, the linr is unnecessary. After cutting the weight was 245g. Good.



Postanowiłem pójść jednak jeszcze trochę dalej i uszczknąć z niej jeszcze kilka gram. Wiatrówka była na mnie troszkę zbyt workowata więc z pomocą maszyny zwęziłem kurtkę w rękawach i w tułowiu. Teraz jest bardziej przylegająca jednak nie krępuje ruchów. Mniej też łopocze na rowerze- czego nienawidzę. Po wszystkich zabiegach ostateczna waga wiatrówki to 225g.
----------------------------------------------------------------
I decided to make this windshirt less buggy. I cut and sewed it again. After that activites, the final weight is 225g.



Taka waga to też nie jest najmniej ale da się z tym żyć, no i jaka oddychalność.;)
------------------------------------------------------------------
Of course it is possible to buy a lighter windshirt but I like this one.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz