poniedziałek, 3 stycznia 2011

Komórka czołówką?/ Mobile phone as a headlamp?

Cześć!
Zauważyłem, że na krótkich wyjazdach praktycznie w ogóle nie używam czołówki- mojej Tikki Petzla. Zawsze dojeżdżam czy rozglądam się za noclegiem zanim zajdzie słońce. Nie jeżdżę po nocy. Czołówka przydaje się więc wyłącznie podczas nocnego wyjścia na stronę, wczesnego pakowania się czy późnego rozpakowywania, czytania książki czy wieczornego gotowania. Nie potrzeba wtedy super skupionego i mocnego światła. Oczywiście wszystko to dotyczy lata z jego długim dniem.

Kiedy kupiłem nową komórkę, Samsunga B2100 Solid z diodową latarką na pokładzie uznałem, że z listy sprzętowej wylatuje stara Tikka Petzla. Jej światło jest rozproszone, zbyt słabe do jazdy czy biegu po nocy. Zbyt jednak mocne do biwakowych zastosowań, gdzie wystarcza światło z solidowskiej diody.. Sprzedałem Tikkę.

--------------------------------------------------------------------
Hi everyone!
I realised that on short trips I don't use my headlamp (Petzl Tikka) at all. I always arrived or start to looking for a camp place before the sunset. I don't ride in the night. The headlamp is used only when I have to go on pi in the night, pack my backpack in the night, read a book or cook lately. What is more I don't need a super bright light to do that things. Of couse I'm talking about the summer, when day is long.

When I bought my new mobile phone, a Samsung B2100 Solid with LED lamp, I decided to threw out Tikka from my gear list. Its light is distributed, strong enough to running or biking in the night. After all the light is too strong to normal camp activities. I have sold my Tikka.



W zamian tego mam zamiar kupić MacTronicka HLS-K2SL z 3 watową diodą i zabierać ja na rajdy nocne czy wyjazdy gdzie z góry zakładamy nocną jazdę.

Na typowe wyjazdy bez "Markowania" używać będę mojego Solida jako latarki. Aby nie tracić wygód czołówki uszyłem sobie taśmę z szerokiej gumki trzymającą komórkę na głowie.

-------------------------------------------------------------
I'm going to buy a new, brighter headlamp- MacTronic HLS-K2SL with 3 watt LED and take in on night races.

On normal trips, without riding in the night I'm going to use my mobile phone as a headlamp. In order to not loosing a "freehanding" I have sewed a strap to hold my Solid on my head.


Tikka ważyła 76g z bateriami. Taśma na głowę do komórki to 10g.
-----------------------------------------------------------------
Tikka weight 76grams. A strap is 10grams.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz