sobota, 19 marca 2011

Kolosy 2011-sobota!

Sobotnie Kolosy rozpoczęły się o 10:00. Praktycznie cały pierwszy blok składał się z pokazów z wypraw żeglarskich. Ponieważ ani trochę mnie to nie interesuje, postanowiłem odpuścić.



Pojawiłem się z Dominiką i jej koleżanką na sali akurat na pokaz M. i P. Opasków, którzy prezentowali błotnistą podróż po Madagaskarze na zakupionych na miejscu, chińskich rowerach. Ponieważ ze względów technicznych zdjęcia były pomieszane i trochę skakaliśmy z płaskowyżów w dżunglę i do warsztatu gdzie spawano bagażniki, cały pokaz stracił swój urok.



Następny pokaz obrazował życie koczownicze ludności północno-zachodniego Jamału. Magdalena Skopek przez dwa miesiące żyła z tamtejszą rodziną Akatteto. Zdjęcia pokazywały podróżniczkę ubraną w skóry renifera jedzącą surowe mięso, obcinającą rogi reniferom, śpiącą w tradycyjnym czumie. Świetnie została jej podróż podsumowana kiedy Magda odbierała Kolosa w kategorii podróże, "nie wlazła w buciorach w ich życie, ale weszła do nich w ich butach". Świetna narracja dopełniała zdjęcia, całość stworzyła naprawdę świetną opowieść. Wielkie gratulacje dla Magadaleny, a właściwie...Mjagnie Akatteto bo właśnie takie nienieckie imię otrzymała.

O 16:30 doczekałem się wreszcie pokazu, którego wypatrywałem od samego początku. Rowerowa "Kropla Świata", wyprawa Sylwestra Czerwińskiego. Dwuipółletnia wyprawa przez pół świata, 50tys. kilometrów. Czy trzeba pisać coś więcej? Piekarz z Goleniowa przez 5 lat pracował i odkładał na ten wyjazd. Kiedy już ruszył- nie było na niego mocnych. Ciężkie zimy czy nieprzyjaźni ludzie, defekty...wszystko to Pan Sylwester komentował niezwykle spokojnie- jakby było to coś najnormalniejszego w świecie. Świetne zdjęcia i film nakręcony z humorem. Bójka z pewnym Wietnamczykiem oraz powrót z wyprawy z...żoną tylko dodają punktów do "niesamowitości" wyprawie. Tak jak napisałem...głównie na "Kroplę" czekałem i nie zawiodłem się. Sylwester Czerwiński całkowicie zasłużenie otrzymał w niedzielę Kolosa w kategorii Wyczyn Roku. Gratulacje!



Jak wcześniej tak i teraz na końcu pokazy najgorsze. Odwracamy tabelę i pierwsze miejsce w tej średnio zaszczytnej klasyfikacji zajmuuuuujjjjeee...Campus Australia Expedition 2010 za film w pełnym HD, lans sponsora oraz najczystszych podróżników ever. Drugie miejsce to Anna Gunkowska ze swoim pokazem "Trzeci Świat odrzuca kapitalizm" za bardzo usypiający głos narratorki.

Ponieważ tym razem musiałem wrócić wcześniej do domu wychodzimy po końcu tego bloku ok. 19:00.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz