sobota, 7 września 2013

Przyszła paczuszka...

Moja ulubiona firma outdoorowa CUMULUS- producent genialnych śpiworów puchowych i akcesoriów turystycznych, z okazji wyprawy "Czarne->Bałtyckie 2013" przekazała mi do przetestowania śpiwór X-Lite 200 (w moim przypadku 250 ponieważ poprosiłem o 50g puchu więcej) uszyty z nowego Pertexu Quantum GL.

Śpiwór waży niesamowite 440g, co oznacza, że seryjny X-lite 200, ważyć będzie 390g! Do tego 13g woreczek. To mniej o 40g od aktualnego X-lita!! Coś niesamowitego!








I teraz uważajcie, dostałem też prototyp wiatrówki uszytej z Quantuma GL o wadze...uwaga...51g!! Mistrzostwo świata!

Pertex Quantum to wiatroszczelny, ultralekki materiał o gramaturze 25g/m2. To o 10g lżej niż standardowy Quantum. A ponieważ z tego co słyszałem, na uszycie śpiwora schodzi 4m2 materiału to cała matematyka by się zgadzała. Quantum GL jest materiałem sztucznym, ale całkiem miłym w dotyku. Jest tak cienki, że z początku myślałem, że porwie się od samego wciskania go do worka kompresyjnego. Mimo jednak tego, że jest cienki jak mgiełka to wytrzymały...zobaczymy jak poradzi sobie z miesięcznym cioraniem go na rowerze.

Firmie Cumulus serdecznie dziękuję za hojność, dziękuję szczególnie Jackowi za wzorowy kontakt mailowy, oraz cierpliwość w wysłuchiwaniu moich zmieniających się potrzeb.

2 komentarze:

  1. No to dajesz z tym Cumulusem, strasznie czekam na wrażenia z obcowania zarówno ze psimworek, jak i szczególnie z wiatrówką! Czy w tych 51g mieści się kaptur?

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiatrowka jest bez kaptura. Po 23 dniach wyprawy i po powrocie, na szybko napisac moge tylko: oba produkty bardzo fajnie sie sprawdzaly.Niedlugo zdjecia, film i wiecej tekstu. Kolejny raz Cumulus stanal na wysokosci zadania!!

    OdpowiedzUsuń