piątek, 7 lutego 2014

Dwuosobowy tarp.

Najpierw był Hi-Tec, po tuningu ważył 1962g:

Później nastąpiła prezentacja zielonego tarpo-namiotu o wadze 684g:

Kolejnym tworem był spinnaker tarp, którego używam do dziś, waga 239g:

Hi-tec był dwuosobowy, ale to był namiot więc się nie liczy. Oba tarpy były jednoosobowe. Natomiast teraz przyszedł czas na tarpa dwuosobowego. Wykonany jest z silnylonu o wadze 65g/m2. Waga płachty to 552g (w pokrowcu, z gumkami i odciągami). Wymiary płachty to 2.5x3m i miejsca na dwie osoby jest naprawdę dużo (mam nadzieję, że niedługo dostanę jakieś zdjęcia od użytkownika docelowego:) W miejscach odciągów są oczywiście wzmocnienia, szew główny biegnący po środku nie jest jeszcze zaklejony. Napisałem "jeszcze" ale w zasadzie nie wiem czy będzie. Klient stwierdził, że póki co nie musi być...zobaczymy jak będzie w użytkowaniu, ale na moje będzie trzeba coś z tym zrobić. A oto ON:

Rozmiary po kompresji genialne!


 W komplecie 8 odciągów z LineLockami.

W całej okazałości.

Wzmocnione rogi płachty.

Odciągi, LineLock w akcji.

By było wiadome od kogo to.:)

Tkanina super, sexi czerwona.:)


Wyliczyłem, że używając dwa razy droższej cordury 30den można zejść z wagą do 439.5g.
Natomiast używając najlżejszego cubenu można mieć tarpa o wadze 207g! Koszt tego drugiego? 600zł same materiały.;)



4 komentarze:

  1. Rafał, utrzymujesz tempo, a nawet je chyba jeszcze podkręcasz ;-) Piękny wizualnie projekt w tej czerwieni; ale trochę mnie przeraża wizja noclegu pod taką czerwoną płachtą, gdzieś wśród dzikszej okolicy, między jakimiś dzikami, albo dzikimi świniami, kolor może im się nie spodobać ;-)

    Za to czerwone linki bym zostawił, widać z daleka i łatwiej ich uniknąć!

    Powala szczególnie rozmiar płachty po kompresji! Czy cordura o której piszesz (30 den) też by się tak pięknie ścisnęła? A tyvek? Tyvek jest jednak dużo tańszy od cordury 30 den ;-)

    Oczywiście czekam z śliną na ustach na kolejne takie piękności!

    Radek

    OdpowiedzUsuń
  2. Extremtextil czy tańsze źródło?

    pozdro

    OdpowiedzUsuń
  3. Radku, cordura moim zdaniem scisnela by sie jeszcze bardziej. Mam ja teraz pod maszyna, wiec mowie na podstawie tego co moge dotknac i sprawdzic, a nie tylko w teorii.
    Kolor wg. mnie niezbyt szczesliwy, ale to wola Klienta...:)
    Lada moment pionierski projekt w PL ze wspomnianej cordury.;)

    Katny, wlasnie extremtextil.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tyvek, którego też mam pod maszyną moim zdaniem gorzej się kompresuje niż cordura trzydziestka i silnylon...mimo, że jeszcze lżejszy. Silnylon 60g/m2, cordura 50g/m2, tyvek 44g/m2.

    OdpowiedzUsuń