wtorek, 9 grudnia 2014

Bliza- aktualizacja.

Bliza- dla przypomnienia, jest to odznaka "miłośnika latarni morskich" od Towarzystwa Narodowego Muzeum Morskiego. Akcja polega na tym, by kupić paszport Bliza oraz przy odwiedzaniu latarni morskich polskiego wybrzeża, zbierać w nim pieczątki.

Paszport umożliwia zdobycie trzech odznak.
Pierwsza (brązowa) przyznawana jest po zdobyciu 5 latarni przez 2 lata.
Zdobycie wszystkich 13 latarni upoważnia do przypięcia sobie odznaki srebrnej, która umożliwia bezpłatne, ponowne zwiedzanie latarni morskich.
Dodatkowo, udowodnienie zwiedzania minimum 3 latarni zagranicznych, umożliwia zdobycie odznaki złotej. Ta upoważnia do bezpłatnego zwiedzania latarni morskich oraz wolnego wstępu na wystawy organizowane przez Narodowe Muzeum Morskie w Gdańsku oraz muzeum Latarnictwa i Ratownictwa Morskiego w Świnoujściu.

Ja, szczerze, już myślałem, że mój paszport z odznaką gdzieś przepadły przy okazji przeprowadzek. Ale jednak nie, znalazłem zarówno jedno jak i drugie, z czego niezmiernie się cieszę. Mnie, do odznaki srebrnej brak jeszcze Gąsek, Gdańska i Krynicy Morskiej. To pierwszy cel na przyszły rok! Polsko! To jest u Ciebie do załatwienia!:) Tymczasem zechcę zebrać 3 zagraniczne...

Zdjęcie od Jacka- Turysty wykonane podczas wspólnej wycieczki rowerowej do Krynicy Morskiej 06 stycznia 2013r. (https://picasaweb.google.com/104503767823112509381/WielbAdziGarb?authkey=Gv1sRgCP342IP6g_ep7gE#5830318631798106018)

2 komentarze:

  1. Fajne! Ja akurat w Polsce byłem tylko na jednej latarni, i to właśnie ta w Gąskach :)
    U nas natomiast latarnia- to obiekt strategiczny, strzeżony przez wojsko, i nie da rady tak spokojnie to odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo ważna uwaga! Dzięki Zaroxshyj! Jednak nie wszystkie latarnie są obiektami strategicznymi, ponieważ część wręcz służą za hotele (Belle Tout), niektóre są udostępnione do zwiedzania (np. Anvil Point), więc jakby się uparł to trzy się znajdzie.:)

      Usuń