Krawiectwo turystyczne

SAKWY ROWEROWE BIKEPACKING

TANKBAG- mała sakwa na ramę

Tankbag jest małą sakwą mocowaną na górnej rurze ramy w okolicach sterów. Ponieważ jest do niej świetny dostęp w czasie jazdy, najczęściej wkłada się tam przekąski na trasę, komórkę lub aparat fotograficzny. Sakwa wykonana jest z impregnowanej cordury 500 po bokach oraz cordury 1000 w miejscach styku z twardymi częściami roweru. Sakwa dzięki usztywnieniu bocznych ścianek za pomocąc płyty PET jest sztywna i nie buja się w czasie jazdy. Mocowana do ramy za pomocą szerokich rzepów. Do wyboru jest zamknięcie na rzep, zamek błyskawiczny zwykły lub zamek błyskawiczny bryzgoszczelny. Po bokach posiada dwie siatkowe kieszonki np. na papierki po batonach. Tankbag jest wyposażony w miekkie wyściełanie co zapobiega obijaniu się np. sprzętu elektronicznego o twardą ramę rowerową. Jego zaletą w stosunku do dużych sakw mocowanych do kierownicy są małe opory powietrza. Tankbag szyty jest na miarę.
Wersje kolorystyczne: cała czarna, moro-czarna, czarno-beżowa, moro-beżowa, cała moro.


SADDLEBAG-podsiodłówka, mój bestseller!

Saddlebag jest podstawową sakwą całego systemu bikepacking, bardzo popularnego w USA, ale również rozpowszechniającego się w Europie i w Polsce. Jest to nic innego jak bardzo duża sakwa podsiodłowa. Jej zalety to przede wszystkim duża pojemność z jednoczesną rezygnacją z ciężkich i nieporęcznych bagażników. Zalety te docenią szczególnie osoby jeżdżące na fullach, gdzie po prostu nie da się założyć bagażników. Saddlebag poza tym generuje mniejsze opory powietrza. Idealna sakwa dla minimalistów, a także dla osób jeżdżących długie dzienne dystanse. Umożliwia zabranie kurtki, czegoś ciepłego, jedzenia, narzędzi. Jak ktoś się uprze to i śpiwora, namiotu... Dzięki rolowanemu zamknięciu wyposażonego dodatkowo w rzep możliwa jest zmiana pojemności sakwy. Tylna taśma jest podwójna oraz poprzeszywana co 3cm co umożliwia wygodne zamocowanie tylnej lampki rowerowej. Sakwa wyposażona jest w dołączany pasek umożliwiający wygodne przenoszenie jej na ramieniu np. w pociągu. Od dołu sakwa posiada pająk z shockcordu umożliwiający zamocowanie np. kurtki.
Sakwa nie buja się na boki dzięki usztywnieniu z płyty PET. Wykonana jest z cordury 500 po bokach oraz Cordury 1000 w miejscu styku z elementami roweru, zastosowane taśmy to wyroby renomowanej firmy Ponsa, fastexy NEXUS, nici: Tytan 40.
Do wyboru dwie pojemności saddlebaga: wersja S (4-9l) oraz L (6-12l).
Wersja S nie posiada tylnego paska kompresyjnego, jednak wyposażona jest również w uchwyt na czerwone światełko rowerowe.
Wersje kolorystyczne: cała czarna, moro-czarna, czarno-beżowa, moro-beżowa.

SADDLEBAG UL-podsiodłówka dla Ultralightera

Saddlebag w wersji UL jest wykonany z połączenia dwóch rodzajów materiału. Cordury w miejscach narażonych na tarcie o elementy roweru oraz tam gdzie konieczne było usztywnienie konstrukcji; oraz ripstopu dla zmniejszenia wagi całości. Sakwa nie buja się na boki dzięki usztywnieniu z płyty PET. Wykonana jest z zastosowaniem taśmy renomowanej firmy Ponsa, fastexów NEXUS, nici: Tytan 40.
Sakwa typu UL jest średnio 100-150g lżejsza od standardowego saddlebaga.
Wersje kolorystyczne: cała czarna, moro-czarna, moro-beżowa.

BARBAG-sakwa na kierownicę

Sakwa na kierownicę jest idealnym dopełnieniem podsiodłówki ponieważ umożliwia równe rozłożenie bagażu na rowerze. Równomiernie obciążony tył i przód roweru zapewnia lepszą sterowność roweru, szczególnie w czasie technicznych zjazdów.
Uszyta z cordury 500 (na zdjęciach czarna), w miejscach styku z rowerem zastosowana jest cordura 1000 (na zdjęciach w kolorze moro), rolowana jest z dwóch stron co ułatwia wypośrodkowanie bagażu wewnątrz oraz ułatwia dostęp do zawartości, posiada system mocowania dodatkowej kieszeni (u mnie akurat jest to pokrowiec na aparat), mocowana jest dwoma taśmami do kierownicy oraz jednym do główki ramy, posiada identyczny jak sakwa podsiodłowa system dołączenia paska i noszenia na ramieniu, w miejscu zabezpieczenia sakwy cordurą 1000 (moro) barbag jest usztywniany płytą PET dzięki nie zmienia swojego kształtu.
Wersje kolorystyczne: cała czarna, moro-czarna, czarno-beżowa, moro-beżowa.

FRAMEBAG- sakwa w środek ramy

Framebag jest sakwą mocowaną w trójkącie ramy. Pozwala poszerzyć możliwości bagażowe systemu bikepacking oraz umożliwić wygodny dostęp do drobiazgów na postoju czy w czasie jazdy. Sakwa tego typu szyta jest na zamówienie, oddzielnie do każdego typu roweru. Jego funkcjonalność ograniczona jest tylko wyobraźnią, może mieć jedną kieszonkę lub więcej, przegrody wewnętrzne, kieszonki siatkowe lub wyjście na rurkę camelbaka. Uszyta jest z Cordury 500 po bokach oraz Cordury 1000 w miejscach styku z rowerem. Zamknięcie może być na zamek błyskawiczny zwykły lub bryzgoszczelny lub na rzep. Zastosowano miękkie wyściełanie w miejscach styku sakwy z twardą ramę roweru, zabezpiecza ono przed obijaniem się o ramę np. sprzętu elektronicznego na wybojach.
Wersje kolorystyczne: cała czarna, moro-czarna, czarno-beżowa, moro-beżowa.

FUELBAG- podsiodłówka bis

Fuelbag to mała sakwa mocowana pod siodełkiem do poziomej rury ramy rowerowej. Służy najczęściej do przewożenia części zapasowych oraz narzędzi do roweru. Zapinana na zamek błyskawiczny zwykły, bryzgoszczelny lub na rzep. Wykonana jest z Cordury 500 bo bokach oraz Cordury 1000 w miejscach styku z rowerem. Jest usztywniona bo bokach za pomocą płyty PET, dzięki temu pozostaje sztywna w czasie jazdy i nie przechyla się na boki. Mocowana do ramy roweru za pomocą rzepów. W miejscach styku z ramą rowerową sakwa wyściełana jest miękką gąbką co zapobiega obijaniu się zawartości o ramę na wybojach. 
Wersje kolorystyczne: cała czarna, moro-czarna, czarno-beżowa, moro-beżowa.


SYSTEMY 
NOCLEGOWE

BIVIBAG CLASSIC



Classic to prosta wersja bivibaga czyli wodoodpornego pokrowca chroniącego śpiwór podczas snu. Funkcją tego rodzaju bivi jest ochrona śpiwora przed brudem, śniegiem oraz wilgocią (poranna rosa lub ta, pojawiająca się w czasie ulewy) podczas spania pod tarpem lub jamie śnieżnej. Bivibag z tyveku ochroni śpiwór również od wilgoci pojawiającej się w namiocie, szczególnie podczas noclegów w zimie. Wykonany jest w całości z tyveku 1443R, posiada dwukierunkowy zamek pozwalający wygodnie wejść do śpiwora i zapięcie się do spania. Kaptur ściągany jest na gumkę ze stoperkiem. Poszerzony w stopach, dzięki temu można je docieplić przez założenie botków puchowych nie narażając się na kompresję puchu. W komplecie pokrowiec.   
Tyvek jest materiałem wodoodpornym, nie wodoszczelnym. Szwy nie są klejone. Jest natomiast materiałem genialnie oddychającym dzięki czemu kondensacja jest ograniczona do minimum.

BIVIBAG OUTBUG


Bardziej zaawansowana wersja bivibaga posiada moskitierę, chroniącą śpiącego od komarów i meszek. Tak jak wersja Classic, bivibag OUTBUG wykonany jest z tyveku soft 1443R. Wersja soft 1443R tyveku nie jest wodoszczelna, a jedynie wodoodporna, jednak genialnie oddychająca. Dokładniej wykonana jest z niego góra. Dolna część natomiast uszyta została z cordury 30den. Materiału bardziej odpornego na tarcie niż tyvek, a równie lekkiej. Bivibag posiada pętleki, za pomocą których można go przyszpilić do podłoża oraz uszko do podwieszenia (do gałęzi lub docelowo uchwytu przy tarpie). Moskitiera zasuwana jest na dwukierunkowy zamek błyskawiczny, istnieje również możliwość całkowitego zasunięcia  tarpa w przypadku silnego wiatru lub deszczu. Bivibag jest na tyle obszerny, że zmieści się do niego karimata a nawet materacyk oraz śpiwór max 400g puchu. Waga produktu to 320g z woreczkiem, który jest w komplecie.

TARP


Tarp to substytut namiotu. To jego lżejsza, mniejsza objętościowo i dająca więcej fanu wersja. Tarp całkowicie eliminuje zjawisko kondensacji, sen pod nim jest zdrowszy ponieważ otwarta konstrukcja zapewnia stałą wentylację i dostęp świeżego powietrza. Pod tarpem kontakt z naturą jest głębszy, od podłoża nie izoluje nas żadna podłoga. Dzięki temu, że bezpośrednio na ziemi rozkładamy karimatę i na niej śpiwór, z rana budzi nas zapach świeżej trawy. Bezpośrednio po przebudzeniu możemy na twarzy poczuć pierwsze promienie wschodzącego słońca. Zaraz po otwarciu oczu możemy obserwować jego wschód. Nie ma żadnych moskitier, wejść. Tarp to kwintesencja wypoczynku na łonie natury. Tego typu schronienia nie poczujesz na plecach. Wersja jednoosobowa potrafi ważyć niecałe 300g, trzyosobowa około 400g.
Tarpy szyję z różnych materiałów: z tyveku, z cordury 30den, z silnylonu, z nylonu PU, a nawet cubenu. Szyję tarpy jednoosobowe, a także wieloosobowe. Różne kolory! Wszystko zależy jaką wagę i objętość po spakowaniu chce osiągnąć klient oraz jaką kwotę może na towar przeznaczyć. Wszelkie odciągi, pętelki itp. ustalam indywidualnie oczywiście oferując swoje doświadczenie jako rady dla niezdecydowanych. Raz dobrze uszyty tarp to schronienie na lata.


AKCESORIA


POGIES


Pogies to innowacyjne rękawice rowerowe. Jak wiadomo, na rowerze dłonie wychładzają się bardzo szybko. Jednocześnie nie można ubrać zbyt grubych rękawic ponieważ bardzo ciężko się w nich obsługuje klamki hamulcowe i manetki. Pogies obejmują prawie całą kierownicę, a wsuwa się w nie dłonie w standardowych, cienkich rękawiczkach rowerowych. Manetki, chwyty oraz klamki są w środku. Pogies wykonane są z wodoodpornego materiału w splocie ripstop. Wypełnienie natomiast to syntetyczna ocieplina stosowana w śpiworach, dzięki czemu nawet wilgotna, wciąż grzeje oraz genialnie chroni przed wiatrem. UWAGA! Pogies w żaden sposób nie "trzymają" rąk. W przypadku upadku na rowerze, donie mogą być błyskawicznie wysunięte. Wielkość oraz ilość wypełnienia może być ustalana indywidualnie. Pogiesy drastycznie zwiększają komfort zimowej jazdy na rowerze! Używają je rowerzyści m. in. na Alasce oraz powożący psimi zaprzęgami.